Forrás: Microsoft - 2018. 06. 20. 19:17 - A cikk már elavult információkat tartalmazhat.
A legjobb alkotásokat 3D nyomtatással életre is hívták a Mincecraftország szervezői, amelyet tavaly novemberben indított el a Microsoft Magyarország. Ennek lényege, hogy a diákok a népszerű videójátékban, illetve annak oktatási verziójában építhették meg Magyarország kulturális színtereit, érdekességeit és látnivalóit.
A Microsoft Magyarország és a Budapest School közös kezdeményezésén több tucat iskola diákjai vettek részt, hogy játszva fejlesszék tovább digitális kompetenciáikat és híres magyar nevezetességeket építsenek a Minecraft nyílt játékterében. A mozgalomra Budapestről és vidéki településekről is jelentkeztek diákok, egyéni és csoportos kategóriákban egyaránt. A résztvevők összesen több mint 100 km2 területet építettek be és körülbelül 259 000 Minecraft kockát helyeztek el. Többek között olyan épületeket kreáltak meg, mint a Lánchíd, az egri vár, a soproni tűztorony vagy a váci kőkapu, amelyek online is megtekinthetők.
A mozgalom célja az volt, hogy népszerűsítse a fiatalok körében a természettudományos pályát, a játék tere ugyanis egy olyan nyílt világ, ahol szabadon, kockázatok és korlátok nélkül alkothatnak a gyermekek, kitágítva kreativitásuk határait. A Minecraft oktatási verziójában az együttes alkotás és a közös problémamegoldás mellett játékosan sajátíthatják el az algoritmikus gondolkodás, a szabálykövetés és alkotás alapjait, amelyek ma már nélkülözhetetlenek a felsőfokú tanulmányok során és a munka világában is. „Elkötelezettek vagyunk abban, hogy a magyar gyerekek és pedagógusok mind szélesebb köréhez vigyük el a fejlődésükhöz leginkább hozzájáruló technológiai megoldásokat, például olyan kezdeményezések által, mint a Minecraftország” – mondta Merényi Ádám, a Microsoft oktatási üzletágának vezetője, aki a záróeseményen átadta a diákoknak szóló elismeréseket.
A résztvevők meghívást kaptak a Star Network által szervezett MineCinema mozivetítés és YouTuber közönségtalálkozóra is, a legjobb alkotások pedig a helyszínen 3D nyomtatásban is láthatóvá, megfoghatóvá váltak. A Star Network által életre hívott „Neten a gyerekem” kísérőrendezvény kiemelt témája volt az internetbiztonság, ahol számos pszihológus, kutató és YouTuber szülő előadásai mellett, Muhi Kristóf, az Imagine Cup innovációs verseny idei magyar fordulójának győztese, illetve Izsák Dávid Pál, a Microsoft Innovatív Pedagógus közösségének tagja felhívták a figyelmet a lehetséges kockázatokra és biztonsági megoldásokra.
Hirdetés
Ha tetszett, kövessen minket
Ha tetszett a cikk és az elsők között szeretne értesülni a legújabb hírekről, kérjük kövesse Facebook oldalunkat.
Hirdetés
Hasonló cikkek
Rajtad áll a jövőd! – Hátránnyal indulók lehetősége a technológia
Hogyan segíthet a technológia egy csapat hátrányos helyzetű fiatal kreatív ötleteinek megvalósításában? Milyen kitörési lehetőséget jelenthet egy fiatal számára a digitalizáció és a technológia?
2019. 11. 06. 17:43
Digitálisan érett munkavállalókat igényel a magyar gazdaság
Magyarországon a legkisebb a digitális átalakulásra felkészült vállalatok aránya, ugyanakkor a magyar vállalatok a közeli jövőben jóval több digitálisan képzett munkaerőt igényelnek majd, mint a közép-európai cégek – derül ki az IDC és a Microsoft közös kutatásából.
2019. 11. 06. 17:26
A digitális tudás fejlesztése az egyik legnagyobb érték
Gyurós Tibor díjjal ismerték el a HTTP Alapítvány vezetőjét, Sisák Zoltánt.
2019. 09. 25. 15:45
Formáld a világot – A digitális világ kreatív fiataljai kerestetnek!
Robotépítés, digitális művészet, mindennapi problémák megoldása, tehetséggondozás – számtalan területen használhatók a digitális világ vívmányai kreatív módon.
2019. 09. 18. 21:12
Hirdetés
Idézet
"A UNIX alapjában véve egyszerű operációs rendszer, de zseninek kell lenned, hogy megértsd az egyszerűséget."
Dennis MacAlistair Ritchie