Forrás: Microsoft - 2018. 11. 29. 21:26 - A cikk már elavult információkat tartalmazhat.
Ennek adta ékes tanúbizonyságát a nemrégiben lezajlott Microsoft Future Decoded rendezvényen a pénzügyi szoftvereket fejlesztő (és számtalan nagybankot ügyfelei között tudó) VeriPark. A cég nem a technológiákról beszélt hosszasan – saját termékei és megoldásai mögött a Microsoft mesterséges intelligenciával felturbózott megoldásai működnek -, hanem megmutatta, mit lehet azokból kihozni a mind teljesebb és zökkenőmentesebb ügyfélélmény érdekében – márpedig abban minden szakértő egyetért, hogy a jövőben (a mában) az ügyfélélmény fontosabb tényező lesz egy-egy szolgáltatás vagy szolgáltató kiválasztásában, mint az ár.
A VeriPark képzeletbeli – de nagyon is valóságossá tehető – története onnan indul, hogy a bank a gépi tanulás és az AI segítésével elemzi hősünk adatait, aki náluk vezeti a számláját. Nemrégiben közös számlát hozott létre valakivel, és ebből (plusz a többi információból) a bank úgy ítéli meg, hogy érdekelheti egy jelzálog-hitel ajánlat – valószínűleg össze akar költözni valakivel, ahhoz pedig lakás kell. Küld is hősünk mobiljára egy ajánlatot a jelzálogról. Hősünk viszont éppen focimeccsen van, nem tud senkit felhívni, viszont az ajánlat nagyon is érdekli. Nincs veszve semmi, szépen elbeszélget a chatbottal, és egy számára megfelelő időpontot lefixál személyes találkozóra a hozzá legközelebb eső fiókba.
Hirdetés
Amikor hősünk belép a bankfiókba, az intelligens kamerarendszer az arcképe alapján azonosítani tudja, és el is tudja irányítani a megfelelő irodába/pulthoz. Az ügyintéző közben az összekapcsolt rendszereknek köszönhetően minden fontos információt megkapott az ügyfélről, még mielőtt személyes találkoztak volna. Az információk között természetesen megtalálhatóak a bank által tárolt adatok és az azokból levont következtetések, de az ügyfél közösségi médiás felületein nyilvánosan hozzáférhető információk is, így az ügyintéző felkészülten kezdheti meg a beszélgetést, hogy valóban személyre szabott, a pillanatnyi élethelyzethez igazodó ajánlatokat tehessen hősünknek.
Őt kellőképpen le is nyűgözi a villámgyors kiszolgálás és a kedvező ajánlat, így a jelzálog-hitel szerződés meg is köttetik. Közben viszont az ügyintéző azt is látja a rendszerben, hogy hősünk az utóbbi időben kevesebbet használta hitelkártyáját, ez pedig a lemorzsolódás egyik előjele. A jó hangulatot kihasználva, tesz egy módosított, kedvezőbb hitelkártya-szerződésre is ajánlatot tesz, amely szintén kedvező fogadtatásra talál.
Mindehhez nem kell boszorkányság, mondta el érdeklődésünkre Onur Çınga, a VeriPark regionális értékesítési menedzsere. A háttérben a Microsoft különféle rendszerei és szolgáltatásai állnak – Dynamics 365, Office 365, Azure, Cognitive Services –, amelyek mind integráltan, együtt teszik a dolgukat. Ezekre épülnek rá a VeriPark különféle ügyfélkiszolgáló megoldásai, amelyeket átsző a mesterséges intelligencia, hogy a kellő helyen és időben rendelkezésre állva lehetővé tegyék az ügyfelek jobb megértését és kiszolgálását. Mindezt pedig a VeriPark online szolgáltatásként, illetve hibrid felhőben is tudja kínálni, így a szabályozói környezet sem lehet akadály.
Hirdetés
Ha tetszett, kövessen minket
Ha tetszett a cikk és az elsők között szeretne értesülni a legújabb hírekről, kérjük kövesse Facebook oldalunkat.
Hirdetés
Hasonló cikkek
Rajtad áll a jövőd! – Hátránnyal indulók lehetősége a technológia
Hogyan segíthet a technológia egy csapat hátrányos helyzetű fiatal kreatív ötleteinek megvalósításában? Milyen kitörési lehetőséget jelenthet egy fiatal számára a digitalizáció és a technológia?
2019. 11. 06. 17:43
Digitálisan érett munkavállalókat igényel a magyar gazdaság
Magyarországon a legkisebb a digitális átalakulásra felkészült vállalatok aránya, ugyanakkor a magyar vállalatok a közeli jövőben jóval több digitálisan képzett munkaerőt igényelnek majd, mint a közép-európai cégek – derül ki az IDC és a Microsoft közös kutatásából.
2019. 11. 06. 17:26
A digitális tudás fejlesztése az egyik legnagyobb érték
Gyurós Tibor díjjal ismerték el a HTTP Alapítvány vezetőjét, Sisák Zoltánt.
2019. 09. 25. 15:45
Formáld a világot – A digitális világ kreatív fiataljai kerestetnek!
Robotépítés, digitális művészet, mindennapi problémák megoldása, tehetséggondozás – számtalan területen használhatók a digitális világ vívmányai kreatív módon.
2019. 09. 18. 21:12
Hirdetés
Idézet
"A mese örök, mindegy, hogy mi a technikai körítés. Mindegy, hogy a gyerek számítógépezik, mert a kíváncsiság, ami gyerekké teszi, az megmarad."
Csukás István