A Facebook vasárnapi kiadással hét brit és három amerikai újságban is egész oldalas hirdetést adott fel, melyben sajnálatukat fejezik ki a Cambridge Analytica adatgyűjtési botránnyal kapcsolatban.
Hirdetés
A hirdetésben Mark Zuckerberg a közösségi oldal CEO-ja próbálja tisztázni a helyzetet, letiltották azokat az appokat, amelyek óriási mennyiségű adathoz juthattak és elkezdték szabályozni a többi app adatgyűjtését is.
Az amerikai The New York Times, a The Washington Post és a The Wall Street Journal, az angliai The Observer, a The Sunday Times, a Mail on Sunday, a Sunday Mirror, a Sunday Express és a Sunday Telegraph hasábjain megjelent hirdetésben sajnálatát fejezi ki a CEO és ígéri, hogy bizti minden jobb lesz ezután.
A Facebook fiaskó
Az egész 2016-ban kezdődött. Trump választási kampányában segítségül kértek fel politikai adatgyűjtésre egy Cambridge Analytica nevű céget, akik a Facebook-on futó kvíz app-al nagyjából 50 millió felhasználó személyes adatához, baráti köréhez, like-jaihoz fértek hozzá.
Mindösszesen 270 ezer felhasználó járult hozzá adatainak megosztásával, a maradékot rajtuk keresztül szerezték be, kihasználva egy kiskaput. Tehát lényegében az a 270 ezer profil által adott engedély tette lehetővé az 50 millió profil adatainak lementését. A profiladatok elemzése után irányított politikai hirdetéseket juttathattak a felhasználókhoz, megpróbálva befolyásolni a szavazatukat.
A Facebook már letiltotta ezt a funkciót, de ez már itt kevésnek bizonyult. Sőt…
A Cambridge Analytica a közösségi szolgáltatónak azt nyilatkozta, hogy törölte már az adatokat, de kiderült, hogy ez nem igaz, sőt, szakértők szerint már régen a sötét web-en értékesítésre kerültek.
Miután valószínűsítették, hogy az orosz kormány is a Facebook-ot használta, hogy befolyásolni tudja az amerikai elnökválasztást, a Cambridge Analytica adatbotrány utolsó csepp volt a pohárban sok felhasználónál. Megjelent a #DeleteFacebook hashtag és az internetet ellepte a „hogyan töröljük magunkat a facebook-ról” című cikkek. Még a WhatsApp (már a Facebook tulajdona) társalapító Brian Acton is a #DeleteFacebook hashtag-el kampányolt a törlés mellett. Ahogy már itt megírtuk, a törlés mellett döntött Elon Musk is, pénteken ezen kampány keretében törölte a Tesla és a SpaceX fiókját.
Kíváncsian várjuk a fejleményeket.
Hirdetés
Ha tetszett, kövessen minket
Ha tetszett a cikk és az elsők között szeretne értesülni a legújabb hírekről, kérjük kövesse Facebook oldalunkat.
Hirdetés
Hasonló cikkek
Akik nap mint nap harcolnak a kiberbiztonságért…
Évtizedes „harctéri” tapasztalat, évente több mint 1 milliárd dollár kiberbiztonságra, sokezer szakember megfeszített munkája – ezek mind kellenek ahhoz, hogy a kibertérben nyugalom és béke honoljon. Egyebek között a színfalak mögött dúló „háborúról” is szó esik majd az idei Microsoft Tech Summit-on, amelynek április 10-én a Groupama Aréna ad otthont.
2019. 03. 29. 18:07
Google Chrome sebezhetőség a beépített PDF olvasóban
Támadók adatokhoz juthatnak rólunk a beépített PDF olvasó használatakor.
2019. 03. 01. 19:12
Folyamatosan bővül a párizsi kiberbiztonsági kezdeményezés, a Paris Call
Meghatározó üzleti szereplőkkel, saját területeik legnagyobbjaival bővül a tavaly novemberben Párizsban elindított kiberbiztonsági kezdeményezés: a Paris Call-hoz már aláírásakor 284 vállalkozás, 115 civilszervezet, valamint 57 kormány csatlakozott – köztük a magyar is.
2019. 01. 29. 21:52
Technikai támogatásnak álcázott kibertámadások – öt felhasználóból hármat érint
Az elmúlt egy évben, világszerte öt internethasználóból három már találkozott technikai támogatásnak álcázott kibertámadással (tech scam), közülük legalább egynek pedig a pénze is bánta ezt a találkozást – derül ki a Microsoft legújabb, 16 országra kiterjedő, globális Tech Support Scam kutatásából.
2018. 10. 17. 16:12
Hirdetés
Idézet
"A társadalom fő reménysége a számítógép lehet, az emberek és számítógépek harmonikus szimbiózisa."
Kemény János György