IT Trend

× Főoldal Hírarchívum Jogi nyilatkozat Adatkezelési tájékoztató Kapcsolat
Menü
Tanul a gyerek, ha játszik: 140 diáknak volt élmény a tanulás a Microsoftnál

Tanul a gyerek, ha játszik: 140 diáknak volt élmény a tanulás a Microsoftnál

Forrás: Microsoft - 2018. 04. 24. 11:36 - A cikk már elavult információkat tartalmazhat.

Megosztás a Facebook-onMegosztás a LinkedIn-enMegosztás a Twitter-enMegosztás a Google+-on

Hat iskola összesen 140 diákját látta vendégül budapesti irodájában a Microsoft az idei Digitális Témahéten.

A gyerekek nem csupán megismerkedhettek a kódolás alapjaival, de a Minecraftország mozgalomhoz csatlakozva kedvenc magyarországi helyszíneiket is megépíthették. A digitális, csoportmunkára építő, élményalapú oktatás létrehozása és a digitális kompetenciák fejlesztése a Microsoft Magyarország első számú prioritása, épp ezért csatlakozott örömmel az Emberi Erőforrások Minisztériumának (EMMI) kezdeményezéséhez, a Digitális Témahéthez. A digitális kompetenciák fejlesztésére, valamint a modern tanítási eszközök és módszerek elterjesztésére irányuló kezdeményezésben idén mintegy 1000 iskola vett részt az ország számos pontjáról.

Hirdetés

A budapesti Graphisoft Parkban található Microsoft-központba 140 kisdiák érkezett az ország hat iskolájából, Maklárról, Szigetszentmiklósról, Ceglédbercelről, Törökbálintról, Valkóról és Budapestről. Programjukat közösen állították össze a Microsoft diáknagykövetei, a Student Partnerek, és az oktatásért felelős szakmai csapat. A hét folyamán a gyerekek nem csupán megismerkedhettek a vállalat világhírű, nyílt játékterű kreatív játékával, a Minecraft oktatási verziójával, de számos hasznos dolgot is megtanulhattak a Windows 10 és az Office 365 használatával kapcsolatban.

A Digitális Témahéten Minecraftország is tovább épült: a Microsoft Magyarország és a Budapest School közös felhívására minden iskola diákjai közösen építették fel az ország egyik nevezetes épületét a lakóhelyükhöz közel. A Minecraft: Education Edition segítségével már korábban elkészült egyebek mellett az Országház, a Magyar Állami Operaház és a Pécsi székesegyház, amelyeket már meg is lehet tekinteni.

„A gyerekek a játékos tanulásra a legfogékonyabbak, a tudás hatékony átadása pedig a pedagógusoknak is sikerélmény és öröm” – fogalmazott Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási területének vezetője. Szerinte a Digitális Témahét és a Minecraftország egyaránt az oktatás élményalapúvá tétele felé mutatnak, miközben a tanárok digitális képességeit is fejlesztik, valamint megváltoztatják az oktatásban dolgozók szemléletét. Merényi úgy véli: „mindez kreatívabb társadalmat és erősebb digitális gazdaságot eredményez, azaz egy modernebb, erősebb Magyarországot”.

A Minecraftország program fővédnöke Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért (DJP) felelős miniszterelnöki biztos. A DJP kiemelt jelentőséggel a Microsoft Magyarország szempontjából, hiszen ennek keretében készült el a Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája A DOS egyik fontos célkitűzése, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a jövő technológiáinak megismerésére: az informatikán kívül találkozzon a robotikával, a kiterjesztett valósággal, vagy a 3D nyomtatással.

A Microsoft elkötelezett amellett, hogy a legfiatalabb korosztálynak is tudatosan fejlesszék a digitális tudását, hiszen ez jelenti az alapot a modern Magyarország gazdaságának. A Microsoft több mint 15 éve elkötelezett támogatója a magyar oktatási rendszer modernizálásának. A Microsoft célja, hogy a magyar oktatási rendszerből olyan fiatalok jöjjenek ki, akik ismerik a robotika, a kiterjesztett valóság és a 3D nyomtatás nyújtotta lehetőségeket. Ezekre rengeteg oktatási demonstráció alapul, ráadásul alap-technológiáknak számítanak a modern gazdaságokban.

Okoscímkék:

microsoft

oktatás

minecraft

Hirdetés

Ha tetszett, kövessen minket

Ha tetszett a cikk és az elsők között szeretne értesülni a legújabb hírekről, kérjük kövesse Facebook oldalunkat.

Hirdetés



Hasonló cikkek

Rajtad áll a jövőd! – Hátránnyal indulók lehetősége a technológia

Rajtad áll a jövőd! – Hátránnyal indulók lehetősége a technológia

Hogyan segíthet a technológia egy csapat hátrányos helyzetű fiatal kreatív ötleteinek megvalósításában? Milyen kitörési lehetőséget jelenthet egy fiatal számára a digitalizáció és a technológia?

2019. 11. 06. 17:43

Digitálisan érett munkavállalókat igényel a magyar gazdaság

Digitálisan érett munkavállalókat igényel a magyar gazdaság

Magyarországon a legkisebb a digitális átalakulásra felkészült vállalatok aránya, ugyanakkor a magyar vállalatok a közeli jövőben jóval több digitálisan képzett munkaerőt igényelnek majd, mint a közép-európai cégek – derül ki az IDC és a Microsoft közös kutatásából.

2019. 11. 06. 17:26

A digitális tudás fejlesztése az egyik legnagyobb érték

A digitális tudás fejlesztése az egyik legnagyobb érték

Gyurós Tibor díjjal ismerték el a HTTP Alapítvány vezetőjét, Sisák Zoltánt.

2019. 09. 25. 15:45

Formáld a világot – A digitális világ kreatív fiataljai kerestetnek!

Formáld a világot – A digitális világ kreatív fiataljai kerestetnek!

Robotépítés, digitális művészet, mindennapi problémák megoldása, tehetséggondozás – számtalan területen használhatók a digitális világ vívmányai kreatív módon.

2019. 09. 18. 21:12

Hirdetés



Idézet

"Könnyűnek tűnik talán, de napról napra nehezebbnek bizonyul, hogy olyan feladatot eszeljünk ki, amit egy emberi lény gyorsabban tud megoldani, mint a világ összes számítógépe együttvéve."

Randall Munroe

Close button
Oldalunk a jobb felhasználói élmény és a minőségibb szolgáltatás érdekében sütiket (cookie-kat) használ.
A cikkek további olvasásával, illetve ezen ablak bezárásával ezt elfogadja.